Záruky a reklamácie

obchodnej spoločnosti AC-T servis, spol. s r.o. pre internetový obchod umiestnený na adrese www.profi-odevy.sk

Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA a tvořÍ neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”).

V prípade akýchkoľvek otázok nás môžete kontaktovať:

Telefonicky: +420 281 925 228 (po-št 8:00-17:00, v piatok 8:00-14:30)

E-mailom: reklamacie@profi-odevy.sk

Kam doručiť tovar pri reklamácii?

➔      Tovar k nám môžete poslať na adresu sídla spoločnosti, kde zároveň sídlia naše reklamačné oddelenia: Reklamácia, AC-T servis, Náchodská 2485/61, 193 00 Praha 9 - Horní Počernice (ďalej len “adresa pre reklamácie”), spolu s vyplneným reklamačným protokolom. Spravidla je to najrýchlejší spôsob vybavenia vrátenia tovaru alebo reklamácie. Bližšie informácie nájdete v čl. 7 tohto reklamačného poriadku. Náklady na dopravu si nesie zákazník sám.

➔      Tovar k nám môžete poslať cez akúkoľvek pobočku Pacekta.sk s uvedením nášho kódu 93525908 (pokiaľ je to možné s ohľadom na veľkosť balíka). Náklady na dopravu si nesie zákazník sám.

1        AKO BY MAL NÁŠ TOVAR VYPADAŤ PRI PREVZATÍ

1.1          Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia? Zodpovedáme Vám za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedáme za to, že v čase, keď tovar prevezmete:

1.1.1         má tovar vlastnosti, ktoré sme si dojednali, ktoré sme my, alebo výrobca popísali (aj v reklame) alebo ktoré ste očakávali s ohľadom na povahu tovaru,

1.1.2       sa tovar hodí na účel, ktorý na jej použitie uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,

1.1.3       tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohode strán a/alebo vzorky či predlohe (pokiaľ sme z nich vychádzali pri objednávke),

1.1.4       je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,

1.1.5       tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

1.2          Domnienka, že je tovar chybný. Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.

2       V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNÁNA

2.1          Za aké vady nezodpovedáme? Nezodpovedáme Vám za vady v týchto prípadoch:

2.1.1       vadu, ktorú mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny,

2.1.2      vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním (ako napr. zníženie kapacity batérie alebo akumulátora, vyčerpanie plynu v spreji, apod.), alebo ak to vyplýva z povahy tovaru,

2.1.3      chyba je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovar) alebo to vyplýva z právnych predpisov,

2.1.4     vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,

2.1.5      používaním tovaru v nevhodných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,

2.1.6      chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).

3       NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?

3.1          Prekontrolujte obsah nášho balíčka. Pri prevzatí tovaru ho skontrolujte a presvedčte sa o jeho vlastnostiach (najmä či ste obdržali správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo obsahovať má).

3.2          Kedy nebudete môcť tovar reklamovať. Neprislúcha Vám práva z chybného plnenia, pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú:

3.2.1      ste museli s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzatvorení kúpnej zmluvy, alebo

3.2.2     ak ste pred prevzatím tovaru vedeli, že tovar má vadu, alebo

3.2.3     ak ste chybu sami spôsobili.

4       BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?

4.1          Kontrola obalu pred prevzatím tovaru od prepravcu. Pri prevzatí zásielky od doručovateľa skontrolujte neporušenosť obalu. Prevzatím zásielky potvrdzujete, že ste zásielku prevzali bez zjavných vád. Ak je obal poškodený, oznámte to priamo prepravcovi a spíšte zápis o škode. Zásielku si ponechá doručovateľ. Jedná sa o najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky, zásielka nám bude prepravcom obratom vrátená a Vám bude zaslaná zásielka nová.

4.2          Zistíte, že bol tovar poškodený až po rozbalení balíčka. Ako postupovať? Informujte nás ihneď po prevzatí a zistení vady, najneskôr do 3 dní od prevzatia zásielky. Ideálne prostredníctvom e-mailu na adrese: reklamacie@profi-odevy.sk , prípadne telefonicky: +420 281 925 228. Bližšie informácie, ako ďalej postupovať, nájdete pod bodom 7.5 tohto reklamačného poriadku. Ideálne prosím priložte aj kópiu nákupného dokumentu (napr. faktúry). Všetky tieto informácie môžu prispieť k rýchlejšiemu vybaveniu Vašej reklamácie..

4.3          Kedy už nebudeme môcť uplatňovať reklamáciu prepravy? Prosím vezmite na vedomie, že pokiaľ reklamáciu oznámite štvrtý (4.) a nasledujúci deň od prevzatia zásielky, nebude s veľkou pravdepodobnosťou takáto reklamácia uznaná prepravcom. V dôsledku Vašej neskorej reklamácie poškodenej zásielky nám môže vzniknúť škoda (poškodená zásielka nebude preplatená prepravcom pre Vašu neskorú reklamáciu), takto vzniknutú škodu sme oprávnení po Vás vymáhať. Zásielku uchovajte a urobte jej fotodokumentáciu (aby bolo zreteľne vidieť poškodený tovar, obal, výplň).

4.4          Aký bude postup, keď nám všetko oznámite? Po uplatnení reklamácie poškodenej zásielky obdržíte potvrdenie na Váš e-mail. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať telefinick alebo na e-maile, abyste si overili, aký je stav Vašej reklamácie.

5       AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI, AKO POSTUPOVAŤ?

5.1          Ako postupovať a čo od vás budeme potrebovať vedieť? V prípade, že ste obdržali zle zaslaný tovar, nesprávne množstvo či iné farebné prevedenie, prípadne úplne iný tovar, ktorý ste si neobjednali a pod., kontaktujte nás najlepšie e-mailom: reklamacie@profi-odevy.sk , písomne ​​alebo prostredníctvom reklamačného protokolu. Uveďte v ňom svoje osobné identifikačné údaje, e-mail, z ktorého ste tovar objednávali a identifikujte tovar, ktorý ste obdržali zle. Ideálne prosím priložte aj kópiu nákupného dokumentu (napr. faktúry), fotodokumentáciu vady a popíšte vzniknutú chybu vlastnými slovami a uveďte, čo všetko bolo obsahom balenia pri odovzdaní. Snažíme sa predchádzať takýmto chybám, starostlivo kontrolujeme odoslaný tovar, ale ani my nie sme úplne neomylní. Za vzniknuté nezrovnalosti v objednávke sa vopred ospravedlňujeme a urobíme všetko pre to, aby proces reklamácie bol pre Vás čo najpohodlnejší a z našej strany čo možno najrýchlejší.

5.2          Čo bude nasledovať? Po vyplnení a odoslaní reklamácie nesprávne dodanej zásielky obdržíte potvrdenie na Váš e-mail. My všetko čo najrýchlejšie skontrolujeme a budeme Vás e-mailom kontaktovať, aby sme dohodli ďalší postup. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať na telefónnom čísle +420 281 925 228 v otváracej dobe (po-št 8:00-17:00, v piatok 8:00-14:30), alebo na e-maile reklamacie@profi-odevy.sk , abyste si overili, že už prebieha vybavovanie Vašej požiadavky.

6       ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA

6.1          Zistím vadu tovaru v dobe 14 dní od jeho prevzatia. Pokiaľ zistíte vadu dodaného tovaru v lehote 14 dní od jeho prevzatia, kontaktujte nás najlepšie e-mailom: reklamacie@profi-odevy.sk , alebo zaslaním vyplneného reklamačného protokolu elektronickou alebo listovou cestou. Pokiaľ si nie ste istí, zavolajte nám prosím v otváracej dobe (po-čt 8:00-17:00, v piatok 8:00-14:30) na telefón +420 281 925 228.

6.2          Reklamácia nie je to isté, čo právo na odstúpenie. V lehote 14 dní od prevzatia tovaru Vám garantujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo tovar vymeniť za iný. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený, prípadne v utesnenom či hygienickom obale. Inak zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru a/alebo hrozí, že vám právo na odstúpenie nevznikne. Pokiaľ ste tovar už rozbalili a pri jednom z prvých použití zistili vadu, odporúčame ako najvhodnejší postup tovar reklamovať.

6.3          Čo bude nasledovať? Po uplatnení reklamácie obdržíte potvrdenie na Váš e-mail, následne Vás budeme informovať o ďalšom postupe. Spravidla to zvládame do 3 pracovných dní. Môžete nás v otváracej dobe (po-št 8:00-17:00, v piatok 8:00-14:30) kontaktovať na telefónnom čísle +420 281 925 228 alebo kedykoľvek e-mailom na adrese reklamacie@profi-odevy.sk , abyste si overili, aký je stav Vašej reklamácie.

7       ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA

7.1          Kedy reklamovať chybný tovar. Chyby tovaru ste oprávnení nám vytknúť ihneď, bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada objavila. Ak vytknete vadu oprávnene, doba podľa bodu 7 VOP nebeží po dobu, po ktorú nemôžete tovar používať.

7.2          Ste oprávnení vytknúť vadu, ktorá sa u spotrebného tovaru vyskytne, v dobe 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru. Toto sa neuplatní pri tovare, pri ktorom je na obale, etikete, v návode pripojenom k ​​tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť. Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).

7.3          Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov? Po márnom uplynutí tejto lehoty (24 mesiacov) právo z vady tovaru vytýkať nemožno. Pokiaľ je to u daného tovaru možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k Vašej spokojnosti, s niektorými výrobkami treba zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii - v opačnom prípade sa poškodí. Aj keď ešte v týchto prípadoch neuplynula doba 24 mesiacov nemôžeme Vašu reklamáciu uznať (bod 2.1.3 alebo bod 2.1.5 tohto reklamačného poriadku).

7.4          Zmluvná záruka. Pokiaľ bola u daného tovaru garantovaná dobrovoľná zmluvná záruka dlhšia ako 24 mesiacov od prevzatia tovaru, budete môcť vytknúť vady tovaru po túto dobu. Doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie.

7.5          Čo mám urobiť pre vytknutie chyby tovaru? Za účelom vytknutia vady tovaru nás kontaktujte e-mailom na reklamacie@profi-odevy.sk alebo telefonicky: +420 281 925 228, my Vám poradíme, ako ďalej postupovať. Pre vytknutie vád nám spolu s reklamovaným tovarom vyplníte a odošlete reklamačný protokol, kde uvediete najmä:

7.5.1      meno a priezvisko;

7.5.2    e-mail, z ktorého ste tovar objednávali;

7.5.3    telefónne číslo;

7.5.4    identifikáciu tovaru, ktorý zahrniete do reklamácie;

7.5.5    popis vzniknutej vady vlastnými slovami;

7.5.6    zvolený spôsob vybavenia reklamácie, zvolený spôsob vybavenia reklamácie nie je zákazník oprávnený zmeniť bez nášho predchádzajúceho súhlasu;

7.5.7    Vašu adresu pre prípadné vrátenie tovaru po uzavretí reklamačného procesu.

7.6          Potvrdíme prijatie reklamácie. Po vytknutí vady tovaru od nás obdržíte na Váš e-mail potvrdenie o jeho prijatí. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od Vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.

7.7          Kde môžem tovar zaslať? Reklamovať tovar môžete zaslaním na adresu pre reklamácie, uvedenú vyššie, a to spoločne s vyplneným reklamačným protokolom.

7.8          Dodanie reklamovaného tovaru späť predávajúcemu. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady), čisté, bez známok potu (v ideálnom prípade vyprané) tak, aby sme mohli dodržať zásady správneho hygienického postupu. Predajca je oprávnený odmietnuť tovar mokrý a znečistený.

7.9          Čo doložiť spolu s reklamovaným tovarom? Spolu s reklamovaným tovarom nám predložte vyplnený reklamačný protokol a kópiu dokladu o kúpe.

7.10        Kto nesie náklady na dopravu reklamovaného tovaru. Náklady na dopravu reklamovaného tovaru späť k nám nesie zákazník sám. Pokiaľ požadujete odstránenie vady (oprava alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti) nesieme náklady na dopravu reklamovaného tovaru späť k nám my. Pokiaľ sa bude jednať o objemnejší tovar, prosím kontaktujte nás. Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prebratý a bude vám vrátený späť na vaše náklady. Ak však bude vaša reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné náklady (tj náklady na zaslanie tovaru najlacnejšou dostupnou prepravou). Žiadosť o úhradu týchto nákladov musí byť uplatnená najneskôr do jedného (1) mesiaca od ubehnutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia. Na tento účel naskenujte podací lístok a pošlite ho na náš kontaktný e-mail reklamacie@profi-odevy.sk

7.11        Potvrdenie. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vám bude zaslané potvrdenie o prijatí zásielky s reklamovaným tovarom a jej obsahu na Vami určenú e-mailovú adresu.

8       AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ

8.1          Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. V tejto lehote najneskôr býva z našej strany reklamačný proces uzavretý.

8.2          Posúdenie chyby. Spravidla však do 3 pracovných dní po doručení potrebnej dokumentácie (fotografie a ďalších nevyhnutných údajov pre posúdenie vady tovaru) či doručenie reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané bezodkladne posúdenie vady a ozveme s predbežným názorom zákazníkovi najčastejšie telefonicky. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu).

8.3          Pokiaľ je tovar chybný. V prípade, že bol reklamovaný tovar uznaný za chybný, je reklamačný proces uzavretý najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od Vás vyžiadať doplnenie podkladov v najkratšej možnej lehote.

8.4          Pokiaľ nie je tovar uznaný za chybný. V prípade, že tovar nebol uznaný za chybný, budete o zamietnutí reklamácie informovaní. Dohovoríme sa na ďalšom postupe.

9       SPÔSOB VYBAVENIE REKLAMÁCIE

9.1          Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstrániť vzniknutú vadu. Podľa svojej voľby môžete vybrať:

9.1.1       opravu veci;

9.1.2      dodanie novej veci; alebo

9.1.3      dodanie chýbajúcej časti.

Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej veci ako neprimeranú vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru.

9.2          Pokiaľ sa bude jednať o podstatné porušenie kúpnej zmluvy. Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.

9.3          Kedy bude možné žiadať vrátenie kúpnej ceny? V niektorých situáciách bude možné odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie kúpnej ceny:

9.3.1      odmietneme odstrániť vadu tovaru alebo sme túto vadu neopravili v primeranej lehote;

9.3.2    z nášho vyhlásenia alebo z inej okolností bude zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

9.3.3    chyba tovaru sa prejaví opakovane; alebo

9.3.4    sa jedná o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.

9.4          Kedy ďalej bude možné žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru? V niektorých situáciách budete môcť ďalej žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru alebo nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny?

9.4.1     odmietneme odstrániť vadu tovaru alebo sme túto vadu neopravili v primeranej lehote;

9.4.2    z nášho vyhlásenia alebo z inej okolností bude zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

9.4.3    chyba tovaru sa prejaví opakovane; alebo

9.4.4   sa jedná o podstatné porušenie kúpnej zmluvy.

9.5          Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.

9.6          Dodanie nového tovaru za reklamované. V prípade, že vybavíme reklamáciu dodaním nového tovaru, vezmite na vedomie, že pri tomto tovare nebeží nová lehota na vytknutie vád v dĺžke 24 mesiacov od jeho prevzatia, ale lehota skrátená o obdobie, kedy ste užívali pôvodný tovar do doby uplatnenia jeho reklamácie.

9.7          Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak).

10     UKONČENIE REKLAMÁCIE

10.1        Pokiaľ ste nám tovar na reklamáciu poslali. Pokiaľ nám bol reklamovaný tovar zaslaný k reklamácii dopravcom, bude po jej vybavení automaticky zaslaný na adresu zákazníka spolu s potvrdením o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

10.2        Prevzatie reklamovaného tovaru. Máte povinnosť prevziať reklamovaný tovar najneskôr do tridsiatich (30) dní odo dňa, keď ste boli o jej vybavení upovedomený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru v zmysle § 2120 ods. 1 v súvislosti s § 2159 ods. 2 občianskeho zákonníka. Denný poplatok za uskladnenie je účtovaný vo výške 1 EUR.

10.3        Pokiaľ vraciame kúpnu cenu. V prípade, že reklamácia je uznaná ako oprávnená a Vy oprávnene požadujete ako spôsob vybavenia reklamácie odstúpenie od kúpnej zmluvy, resp. vrátenie kúpnej ceny, zašleme Vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý nám oznámite, a to bez zbytočného odkladu.

10.4        Predaj nevyzdvihnuteho tovaru. Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do šiestich (6) mesiacov odo dňa, kedy ste boli o vybavení informovaný, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

10.5        Povinnosť po prijatí reklamovaného tovaru. Máte ďalej povinnosť pri prevzatí skontrolovať kompletnosť reklamovaného tovaru, najmä že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prehliadané.

11       ZÁVEREČNÁ ČASŤ

11.1        Práva vyplývajúce zo zákona. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.

11.2        Platnosť. Tento reklamačný poriadok (určený iba spotrebiteľom) je platný od  1.5.2024 a ruší platnosť predchádzajúcich reklamačných poriadkov.